WEBINAR

Trendspaning för E-handel B2B

Vilka stora trender ser vi 2022 och vad måste vi agera på nu?

 

B2B e-handeln är på frammarsch och många B2B-företag säljer redan online eller funderar på att börja göra det. Att e-handelsmarknaden för B2B expanderat så pass kraftigt är bland annat ett resultat av att B2C e-handeln växer snabbare än någonsin. De som arbetar som inköpare på ett företag är i regel vana vid B2C kundresan och förväntar sig att det ska vara lika enkelt att handla B2B. 

 

Karl Kihlbom och Carl Conradsson kommer under detta webinar att lyfta de stora trenderna som de ser inom B2B e-handel, och vad B2B e-handlarna bör agera på redan nu. 

 

Agenda:

 Skapa konkurrensfördelar med sökmotoroptimering i er marknadsföringsmix

 Vilka möjligheter finns det för era säljare att jobba med e-handeln?
Hur blir inkommande leads vardag för era säljare?
 Så sänker ni kostnaderna för kundtjänst men ökar kundnöjdheten

 Minska administration med moderna integrationer

 

 

Anmälan till webinaret

 

Datum & Tid

31 maj, 11.00 - 11.45

 

Om Carl Conradsson
Carl Conradsson är kundansvarig på Bizkit och har mer än 15 års arbetslivserfarenhet av affärsutveckling och marknadsföring. Bizkit är en byrå som hjälper sina kunder med allt från digital strategi till tekniska lösningar.

 
Om Karl Kihlbom
Karl Kihlbom är VD på Vendre och har lång erfarenhet inom e-handel. Vendre, som grundades 2007, är idag en av Sveriges populäraste e-handelsplattformar.