Ur&Penn byter från Magento
till Vendre 

 

 

En av de senaste lanseringarna på plattformen Vendre är det ledande smyckesföretaget i Sverige, Ur&Penn. När de valde att satsa mer på e-handel så bestämde de sig för att byta från Magento, till Vendre. Detta för att fortsätta tillväxten för bolaget och sin e-handel. Om detta skriver ehandel.se:

 

Ur&Penn lanserade e-handel redan år 2011 och sedan dess har onlineverksamheten växt sakta med säkert. Idag står e-handeln för nära 10 procent av den totala omsättningen. Men nu har företaget storsatsat på en ny e-handelsplattform som ska bidra till en bättre shoppingupplevelse och högre tillväxt online.

 

"En ny fräsch och stabil e-handelsplattform är en viktig grund för att kunderna ska få en god e-handelsupplevelse. Vi ska fortsätta utveckla hela vår affär för våra kunder. Vi har massvis med saker som kan bli bättre och den här nylanseringen av Uropenn.se är bara början", säger Emir.

 

Ur&Penns omnikanal blir allt viktigare och allt starkare. Emir berättar att målet är att ha en smidigt kanal där kunden enkelt kan förflytta sig mellan online och offline utefter egna behov.

 

Läs hela artikeln på ehandel.se här

 

Vendre har verkligen lyckats förstå oss, vår kärnverksamhet och gör allt för att vi som kund ska vara nöjd med plattformen. En stabil och väl genomtänkt plattform från grunden upp gör plattformen lika enkel att arbeta med som teamet på Vendre. API möjligheterna gjorde det enkelt för oss att integrera till plattformen och få full synkronisering mellan affärssystem och e-handelsplattform i realtid.

Från uppstart till lansering gick allt helt smärtfritt tack vare god kommunikation genom hela projektet.

Emir Saffer, CIO