Ströms Man & Woman

KUNDCASE

 

Läs hela caset

Ströms Man & Woman

I över hundra år har Ströms Man & Woman försett kunder i hela Sverige med stil. Ströms erbjuder ett brett kvalitetssortiment, där varje enskilt plagg är valt med omsorg av deras inköpare. Utöver kvalitet är den personliga servicen något som utmärker Ströms. De erbjuder bland annat Personal shopping med tjänster som Made to Measure och tidsbokning i deras Purple Room. Ströms ambition är att ge varje kund en unik upplevelse och det lilla extra i deras butik på Kungsgatan - och numera online.

 

Besök Ströms e-handel här!

Uppdrag

Under hösten 2020 tog Ströms Man & Woman beslutet att det var dags att ta nästa steg i deras tillväxtresa, de ville lansera sin första e-handel. För Ströms var det avgörande att lanseringen av den nya e-handeln kunde ske snabbt då de befann sig mitt i en pågående pandemi. Det var även viktigt att e-handeln skulle matcha deras fysiska butik och varumärke. Målet var att skapa känslan av kvalitet och service som ett genomgående tema för designen av e-handeln, de ville ge kunden igenkänningen från den välkända butiken i Stockholm. Ströms fokus på personlig service går inte att ta miste på i den fysiska butiken och nu ville de bli bäst på området även inom e-handel.

 

Saker som inte var möjliga har blivit möjligt.

“Vi har våra engagerade medarbetare, vårt nuvarande affärssystem och valet av plattformen Vendre att tacka för att vi lyckades.
Tack vare vårt samarbete så har saker som egentligen inte är möjliga blivit möjligt” - Torbjörn Rusck
, VD Ströms

 

 


Resultat

Tillsammans med Vendre kunde Ströms lansera sin nya e-handel på endast 40 dagar. Lanseringen har uppmärksammats av många, inte minst i media. E-handel.se, Market och Dagens Handel är några av branschtidningar som skrivit om Ströms satsning. E-handeln har även nått stor framgång bland såväl nya som gamla kunder.

 

Läs hela caset och ta del av resultetet genom att klicka på knappen nedan! 

 

Läs hela caset