Sälj B2B med Vendres kraftfulla e-handelsplattform

 

Vare sig du vill växla upp och byta e-handelsplattform, eller om du vill starta din första e-handel hjälper Vendres dedikerade team dig att lyckas sälja mer, digitalt. Inloggning med unika priser som synkas till affärssystemet. Design som säljer och som är snabb att använda. 

Koll på vad du behöver?

 

  • Hitta rätt lösning
  • Vägledning & guidning
  • Ställ rätt krav

 

Fyll i din kravspec

Varför Vendre?

 

 

Integrationer

Färdiga kopplingar till ditt affärssystem, fraktaktör och betallösningar för B2B

 

 

Modulärt

Bygg ut löpande med moduler som de bäst säljande butikerna använder

 

 

Best practice

E-handelsplattform med mer än 12 års erfarenhet av B2B e-handel

 

Vad våra kunder säger

1
2
1
2
1
2

Funktionalitet att växa tillsammans med

Några av våra mest älskade funktioner för företag som säljer mot företag



Prislistor per kund

 

 

 
SET-artiklar

 

 


Inloggad mellan besök

 

 

 

Visa/Dölj priser för olika kunder

 

 


Stafflande priser

 

 


Logga in som kund

 

 


Unikt sortiment per kund

 

 

 

Olika leveransadresser 

 

 

Kravspecifikation för e-handelsplattformen

Det är inte helt enkelt att få ner alla krav och önskemål i en bra specifikation när man ska söka efter en ny e-handel / e-handelsplattform. Känner du igen dig?

  • Hitta din rätta lösning
  • Vägledning & guidning
  • Ställ rätt krav

Ladda ner kravspec

Integrerad med ditt affärssystem

Vendres E-handelsplattform är gjord för att integreras för att förenkla all administration. Plattformen har färdiga kopplingar till affärssystemen nedan. Du kan också integrera med hjälp av vårt REST (json) eller Filbaserade API (filer via ftp-server)


 

 

 

 

 

 

Vendre är din e-handelspartner

 

”Jag brinner för att ni ska komma igång
snabbt 
med er nya lösning och öka er konvertering”


Clara, Project Manager

 

 

 Alexander, Customer Success Manager

 

”Mitt mål är att du som kund 
aldrig ska sluta att utvecklas tillsammans med oss”

 

Vendre B2B från

7 995

kr /mån

 

 Med Vendre får du kraftfulla integrationer till alla dina viktigaste system. Uppdatera lager,
hantera ordrar och få synlighet via andra plattformar helt automatiskt. Så du kan tänka på annat.

 

Boka demo

 

Modern lösning

Vendre hjälper er att synas bättre, förenklar för kunden att köpa dina produkter och ger unika fördelar till dina företagskunder


Sökmotoroptimering


För att attrahera nya kunder handlar det, utöver ert eget säljarbete, om inkommande leads och nya besökare till er sida. Genom att för oinloggade kunder visa en annan vy som har tydliga kontaktvägar för att lämna telefonnummer eller kontakta er så skapar vi nya kunder av de som googlar på era produkter. Landa högst på Google genom:

  1. SEO vänliga URL:er
  2. Språkkataloger
  3. Produktlänkar som Google älskar

 

 

 

 

Kundkonton med orderöversikt


För dina inloggade kunder har de hela tiden sitt eget konto i er e-handel. Med orderhistorik som hämtas från affärssystemet samt rätt priser och uppgifter så kommer de känna att er e-handel förenklar för dem. Ni gör det enklare för dem genom:

  1. Specifika kundprislistor
  2. Orderistorik
  3. Mest beställda produkterna samlas för enklare köp

 

 

Förenkla er försäljning

 

Inom B2B är det ofta relationer vi har sedan tidigare. För att förenkla beställning och leverans har Vendre tagit fram en e-handelsplattform som är gjord för att förenkla orderläggning, integration och leverans till kund. Genom enkla verktyg för dig, era säljare och framförallt era kunder utvecklar vi tillsammans er e-handel

 

 

 

 

 

Mer om plattformen Vendre

Fördjupning inom E-handelsplattformen för B2B


 

 

Integrera med företagets hjärta

E-handeln integreras mot affärssystem genom Vendres API / Webservice. Om information uppdateras i det ena systemet skickas automatiskt informationen till e-handeln eller affärssystemet. På så sätt är alltid rätt information på rätt ställe för att presenteras och underlätta för er kund. Från affärssystemet förs även kundens orderhistorik och prislisteinformation. När din kund loggar in i butiken finns tidigare order och rätt priser och lagersaldon som presenteras direkt.

All information om produkterna kan hämtas från affärssystemet eller från dina leverantörer. Därefter kan du komplettera med information, filtreringar och erbjudanden.

 

 

 

 

Ett system för dig som säljer till företag

E-handelspaketet B2B är anpassat till de krav som finns på handel mellan företag både idag och flera år framåt. B2B är en tilläggstjänst till Vendres e-handelssystem V-commerce och används av svenska marknadsledande bolag inom olika segment från datorer till restaurangprodukter.

 

 

Sökfunktion som förstår dina kunder

Systemet har en avancerad sökfunktion som gör det möjligt att söka på mer än bara text och matchning på vad kunden skriver. Stavningskontroll, autoifyllnad och populäritet är några av möjligheterna som finns

 

 

 

 

Responsiv design

Er nya butik byggs med responsiv design vilket gör att sidan kommer att vara helt anpassad till den enhet den visas i, oavsett om det är en telefon, padda eller dator.

 

 

 

 

Specialutvecklad funktionalitet

Systemet kan också anpassa helt efter era egna behov. För varje behov tas en unik modul fram där specialkod kan köras utanför systemets kärna. På detta sätt fortsätter ni få uppgraderingar från Vendre men får samtidigt ett system som klarar av snabba förändringar och unika anpassningar.

 


Kan kopplas mot inköpssystem

V-commerce har stöd för integration mot inköpssystem som Visma Proceedo

 

 

Inga stora licenskostnader

Vendres ersättningsmodell bygger på en tydlig månadsavgift där uppdateringar, support och drift ingår. Specialanpassning kan göras på er plattform av Vendre eller en annan teknisk partner. I månadsavgiften ingår även licenskostnaden som inkluderar alla uppdateringar. Vendre uppdaterar systemet cirka två gånger per år.